Gunghäst/kickhäst

Hejsan hallå idag blir det tre vändor till stallet😅
Var dit på morgonen å mockade boxarna och ligghallen. Fixade ner hö och fyllde dom tomma säckarna.
Tur tillbaka nr 2 då tog jag och Cornelia in Rikke och Kingen. Kingen var som en gunghäst idag han studsade å bockade å sparkade allt på samma gång. Slutade med att Cornelia landade på fötterna.
Jag longerade Rikke som ville bestämma å kickade å slet å drog i linan. Fick säga åt henne ordentligt å efter en stund så gick hon fint. Men hon började om varje gång man bytte varv. Tur jag är envis i alla fall så vi avslutade hennes pass bra. Cornelia fick promenera av henne. Å jag tog å red kingen och fick sätta han på plats då han ville till att studsa. Mycket energi hos killen nu😝

I kväll när de av dit igen för att ge hästarna kväll. 
Nu ligger jag hemma i sängen 🛌 å har ont överallt🤨
Ha en fortsatt bra eftermiddag ❤️ (null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0