Arg är bara förnamnet😤

Idag har jag talat Med en tidigare ägare till Rikke. Fick då veta att en mindre ridskola köpte Rikke från Danmark 2017. Hon stod där i 1 år men passade ej som ridskolehäst då hon ej klarade av stressen å bockade å sparkade bakut. Då köpte en tjej henne som hade henne från oktober 2018 till augusti 2019. Då en tjej köpte henne å hade henne i 2 månader sedan hamnade hon hos oss. Sadeln som dom fick med till henne vid köpet behöll dom å skickade med nå skit som inte ens passar en elefant. Man blir bara så jävla arg😡
För de första så gick dom vinning ca 6-8 tusen på henne å de enda dom har gjort är att göra henne mer ohanterbar och fet. 
Va ska man säga🤬
Ja men vi fick oss en kortare ridtur Idag. Cornelia red barbacka men jag tog sadeln. 
I morgon skall jag ta å rida lite hårdare tänkte jag. Får bli ett pass på ängen. Ha en fortsatt bra kväll tjao tjao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0