Tur i oturen

Hejsan hallå. I går var de inte rintigt min dag. När jag var inne i hagen å skulle plasta av toppen på den nya höbalen så var de en häst i hagen som inte alls tyckte om att man bad han flytta på sig så han vänder rumpan mot mig å matar in mig i höhäcken. 600-700kg häst som trycker in en i en träram gör gode ont 😭 
Då smärtan kom så skrek jag å då sprang han iväg å gjorde utslag med bakhovarna vilket jag slapp få på mig i alla fall. 
Bara åka in till akuten liggande i ett baksäte då jag hade så ont i benet å kunde knappt röra de. Efter röntgen kunde man i alla fall se att de ej var nå benbrott men en kraftig blödning som vi skall ha koll på så att blödningen minskar. 
Natten har varit hemsk. Men jag försöker stödja så mycket som möjligt på benet för att blödningen skall försvinna fortare.  (null)

(null)
Det är svårt att fota men de är en stor knöl på benet. 
Så nu hoppas jag att denna häst flyttar ut från vår hage. Vill inte behöva sätta livet till då man går in i hagen. Om nu den hästen har ont någonstans hoppas jag verkligen ägaren kollar upp hästen. De är vår skyldighet som djurägare att se till att dom mår bra för dom kan som inte ringa doktorn själva å säga vart de gör ont. 

Ha nu i alla fall en bra lördag alla där ute🥰

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0