Nu Ă€r jag tillbaka😀

Hej nu Ă€r jag tillbaka med skrivandet. Den 30/11 sĂ„ lastade jag och Cornelia vĂ„ra hĂ€star frĂ„n stallet i Rutvik och flyttade till en fin Lösdrif pĂ„ wallöfs gĂ„rd. KĂ€nns helt underbart mĂ„ste jag sĂ€ga. JĂ€ttefina ridvĂ€gar i skogen. Ca 1 mil plogad vĂ€g under vintertid. DĂ„ vinden susar hĂ„rt eller de Ă€r storm ute sĂ„ kan man komma in Ă„ göra ett mjukgörande pass i ett ridhus. Än sĂ„ lĂ€nge har jag aldrig kunnat komma in i ridhuset pga att de Ă€r för mĂ„nga inne i ridhuset. 
(null)

(null)

(null)

(null)
I ridningen börjar de gÄ bÀttre med Rikke. Hon har varit mer avslappnad nu de senaste gÄngerna dÄ vi har ridit ut. Hon har fÄtt en gummisnodd (halsförlÀngare) dÄ hon vill att slÄ med huvudet sÄ mycket. DÄ vi satt den men inte alls sÄ mycket annspÀnning sÄ har de minskat ordentligt. Vi ger henne oxÄ ett pulver för stressade hÀstar sÄ de kanske kan hjÀlpa de med. All hantering i stallet gÄr oxÄ bÀttre. (null)
(null)
Och min Ă€lskade No Limit King som var halt septermber oktober och nĂ€stan hela november. Visar ingen hĂ€lta alls. Äntligen kan vi börja trĂ€na igen.  (null)

(null)
(null)
SĂ„ nu Ă€r jag tillbaka med mitt skrivande pĂ„ bloggen sĂ„ vill ni kika in Ă„ lĂ€sa Ă„ titta pĂ„ vackra hĂ€star sĂ„ kan ni kolla hĂ€r👌😀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0